星期一, 9月 11, 2006

準博士當年零分:絕對唔係末路



「 我 去 見 工 時 , 個 老 闆 望 我 , 望 我 張 零 分 成 績 單 , 然 後 問 : 『 你 憑 乜 呀 ( 要 我 請 你 ) ? 』 我 陣 時 真 係 好 嬲 , 覺 得 好 難 受 ! 」 現 時 在 中 華 基 督 教 會 公 理 高 中 書 院 、 任 職 通 識 教 育 科 及 生 命 教 育 科 科 主 任 的 呂 宇 俊 , 是 本 港 「 著 名 」 的 零 分 會 考 生 。 曾 經 加 入 黑 社 會 、 逃 學 、 上 堂 發 白 日 夢 , 甚 至 輟 學 打 工 的 他 , 就 因 為 一 次 見 工 經 驗 , 令 他 重 新 反 省 人 生 的 價 值 。
呂 宇 俊 說 : 「 當 時 我 真 係 唔 知 點 答 佢 好 , 我 覺 得 自 己 好 冇 用 , 但 我 好 唔 甘 心 , 所 以 我 同 自 己 講 , 要 畀 多 次 機 會 自 己 。 」 結 果 , 他 決 定 重 讀 中 四 將 基 礎 打 好 , 兩 年 後 的 中 學 會 考 , 他 考 取 19 分 的 佳 績 , 現 在 除 了 為 人 師 表 之 外 , 更 修 讀 教 育 博 士 課 程 , 令 不 少 人 大 跌 眼 鏡 。


遭 人 白 眼 但 不 應 放 棄
呂 宇 俊 直 言 , 會 考 零 分 的 確 會 遭 人 白 眼 , 被 標 籤 為 懶 人 、 壞 學 生 。 曾 有 學 生 向 他 訴 苦 , 謂 見 工 時 被 人 奚 落 , 他 便 會 這 樣 回 答 : 「 外 界 人 真 係 唔 會 明 白 你 感 受 , 有 時 就 連 家 人 都 唔 會 支 持 你 , 但 你 都 唔 可 以 因 為 咁 而 放 棄 。 讀 書 唔 成 , 可 以 學 一 技 之 長 , 要 記 住 冇 係 唔 得 , 唔 試 過 點 知 自 己 一 定 衰 硬 ? 所 以 你 先 要 對 自 己 有 自 信 。 」
身 為 過 來 人 的 呂 宇 俊 , 為 鼓 勵 更 多 和 他 一 樣 遭 遇 的 年 輕 人 , 將 自 己 的 經 歷 寫 成 書 本 出 版 ; 每 星 期 又 到 訪 不 同 學 校 及 志 願 機 構 演 講 , 分 享 積 極 的 信 念 。 「 我 真 係 好 想 用 我 經 歷 , 勉 勵 更 多 人 。 我 咁 背 景 、 咁 渣 都 得 咯 , 點 解 佢 唔 得 呢 ? 會 考 零 分 絕 對 唔 係 末 路 , 而 係 一 次 機 會 , 一 次 要 你 反 省 的 機 會 。 」
自 言 輔 導 同 學 是 課 餘 興 趣 的 呂 宇 俊 表 示 , 如 學 生 遇 到 困 擾 歡 迎 與 他 聯 絡 , 他 的 電 郵 是 matthewlui2829@yahoo.com.hk , 或 致 電 至 他 任 教 的 學 校 找 他 。

蘋果日報 (2006-09-11)

2 則留言:

匿名 說...

做咩呀!你想學佢呀?

匿名 說...

今日蘋果的頭條,有一位青年青年以死控訴歧視,令我反思良多,也正如呂宇俊的話: "遭人白眼但不應放棄",自己的努力就算沒有人認定,也不要灰心,冇野係唔得的!

係今日社會實在太多令人感慨的事,所以不要再說一些或是做一些要死不活的事,錯敗是一個反省自己的機會。
呂宇俊的確係一個令人十分佩服的人物。